dissabte, 8 de febrer del 2014

Gâteau d'amour!!!

Avui m'he aixecat romàntica, què hi farem...
Romàntica, nostàlgica i amb una mica de gana. Tot això té bona solució, no és ver?
Què en fa de temps que no menjam gató!!! 
Pels qui no ho sabeu, el gató és una coca, pastís, bescuit (com li volguem dir o com ens agradi més) típic de Mallorca i fet a base d'ametlla capolada, sucre, farina i ous, entre d'altres ingredients.
El cas és que avui em feia unes ganes enooormes de menjar-ne però, clar, no n'he fet mai i, a més, el trob una mica sec.
Amb això que m'ha vengut al cap la coca que va fer l'altre dia la meva mare per postres i de la què no en deixarem cap mica. Evidentment aquell mateix dia li vaig demanar com l'havia fet perquè sortís tan suau, esponjosa, amb gustet d'ametlla i ben humida.
I, voilà, aquí la teniu!!
Gâteau d'amour (o el nostre gató cobert de glassa reial):
    https://sites.google.com/site/naturtartes/gateau-d-amour
  • 1 iogurt natural amb sucre de canya
  • 125 ml d'oli d'oliva
  • 250 g de sucre glas
  • 2 ous grossets
  • 250 g de farina
  • 125 g d'ametlla crua capolada o farina d'ametlla
  • 1 sobre de llevat
Ho mesclam tot ben mesclat i ho posam a un motlle i al forn durant mitja hora a 180 graus (depenent del forn podeu variar la temperatura, jo el pos a 160 amb ventilador).
Finalment, desmotllam i deixam refredar. 
Mentrestant feim la glassa reial amb una clara d'ou per cada 200 grams de sucre glas (ben tamissat). Quan la mescla és gairebé apunt hi afegim colorant en pasta o en gel. Jo hi he posat una mica de rosa però podeu fer servir qualsevol altre color.
Quan tenim la glassa feta, amb una espàtula i un bol amb aigua calenteta anam posant la glassa sobre la coca, fent-la neta i banyant-la amb l'aigua calenta abans de cada nova capa o bocinet a cobrir.
No convé estar massa estona fent aquesta operació perquè la glassa tot d'una fa una costreta i amb l'espàtula se sol rompre.
Ho deixam refredar a temperatura ambient i el nostre gató romàntic ja està llest!
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar-nos un comentari. Ens fa molta il·lusió!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...